Hazay, firma z Poznania, tworzy wyjątkowe i wysoce konfigurowalne elektryczne rowery cargo. Jest to innowacyjny i ekologiczny środek transportu, który został zaprojektowany z myślą o potrzebach firm i rodzin z dziećmi. Dzięki współpracy Marcina Grauscha, Marcina Ciesielskiego i Kuby Garstkiewicza firma postawiła na produkcję rowerów w Polsce, stawiając czoła problemowi zanieczyszczenia środowiska w miastach.
Elektryczne rowery cargo to modny trend w Europie Zachodniej, z którym nasz zachodni sąsiad, Niemcy, bije rekordy sprzedaży. Według Eurobike.com, w 2021 roku sprzedano tam ponad 167 000 sztuk, a przewidywania na 2022 są jeszcze bardziej optymistyczne – 250 000. Tego samego trendu doczekaliśmy się także w Holandii, Francji i Danii.
„Rowery e-cargo są niemal idealną odpowiedzią na problemy, które coraz częściej spotykamy w zatłoczonych miastach. Według badań przeprowadzonych w Londynie rowery poruszają się o 60% szybciej od samochodów dostawczych, a do tego nie emitują dwutlenku węgla. Przy okazji znacząco poprawiają kondycję nie tylko samych rowerzystów, ale także ich portfeli – średni koszt przejechania 100 km Hazayem to mniej niż złotówka” – komentuje Marcin Grausch, CEO Hazay.
Hazay to zwinny i szybki rower, który wyróżnia się na tle konkurencji. Jego główne cechy to silnik o mocy 250W, bateria o pojemności 600Wh, a także wytrzymała i lekka rama wykonana z aluminium lotniczego. Ten rower może przewozić do 100 kg ładunku, co znacznie ułatwia jego użytkowanie jako rower biznesowy lub osobisty. Dodatkowo, jego dzielona rama pozwala na łatwy transport. Ergonomia jego konstrukcji sprawia, że każdy jest w stanie bez problemu go prowadzić, nawet osoby niskiego wzrostu. Rower może pokonać dystans do 80km bez konieczności jego naładowania.
Rowery cargo od firmy Hazay są wyposażone w szereg dostosowanych do potrzeb użytkownika funkcji. Modele Family i Buddy oferują siedziska dla dzieci, daszek przeciwdeszczowy, pasy dla psów oraz szyny airline, dzięki którym rowery są bardziej zaawansowane i funkcjonalne.
Model Family został stworzony, aby ułatwić podróżowanie dwójce dzieci, co czyni go idealnym wyborem dla rodzin. Natomiast Model Buddy jest świetnym sposobem na efektywne i wygodne zarządzanie dostawami i towarami w mieście, co czyni go doskonałym wyborem dla małych firm.
„Pozornie może wydawać się, że 2,5 metrowy rower z ładunkiem 100 kilogramów jest ciężki w obsłudze i prowadzeniu. Jest to błędne przekonanie. Testy wykazały, że dzięki geometrii ramy, w pełni dopasowanej kierownicy oraz mocnemu silnikowi Hazaya z łatwością prowadziły drobne kobiety, czy nastolatkowie. To pojazd dla każdego oraz idealna alternatywa dla rodzin z dziećmi” – mówi Kuba Garstkiewicz, główny projektant roweru.
Rowery towarowe stają się coraz popularniejszym narzędziem w branży logistycznej. Nowe przepisy dotyczące ograniczania emisji spalin, zamykania centrów miast dla samochodów oraz wzrostu kosztów utrzymywania pojazdów stawiają przed firmami logistycznymi wyzwanie optymalizacji kosztów. Rowery są o wiele bardziej efektywnym narzędziem w przypadku dostaw „ostatniej mili”, co jest widoczne w krajach europejskich. Badania wykazują, że zarówno zwiększona liczba punktów dostaw, jak i średnia waga towarów, są świetnie zoptymalizowane dzięki rowerom cargo.
Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl