Korzyści z rewitalizacji linii kolejowej
- Pasażerowie nie będą już musieli korzystać na części trasy z autobusowej komunikacji zastępczej.
- Poprawa bezpieczeństwa na trasie – wprowadzono urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
- Powrót bezpośrednich połączeń Kolei Wielkopolskich z Wolsztyna do Poznania.
- Oczekuje się dalszej poprawy parametrów trasy.
Te wszystkie zmiany to znaczący krok w kierunku poprawy jakości życia mieszkańców Wielkopolski. Warto zaznaczyć, że wprowadzone zmiany są także wpisane w działania na rzecz ochrony środowiska, gdyż linia kolejowa jest bezemisyjna i wspomaga walkę ze smogiem.
Kolej w Wielkopolsce – inwestycja w przyszłość
Województwo wielkopolskie postawiło już wiele lat temu na kolej, biorąc pod uwagę korzyści, jakie przynosi. Linie kolejowe i tabor kolejowy są kluczowe dla poprawy jakości życia mieszkańców Wielkopolski.
W celu zapewnienia odpowiedniego zarządzania, wspominane wyżej trasy kolejowe zostały podjęte w ramach programu regionalnego, w którym uczestniczy samorząd województwa. Inwestycje te pozwoliły na modernizację i usprawnienie ruchu w kierunku Wolsztyna.
Tabor Kolei Wielkopolskich jest nowoczesny i bezpieczny, co umożliwiło uruchomienie rozkładu jazdy pomiędzy Grodziskiem Wielkopolskim i Wolsztynem:
- możliwość dojazdu do Wolsztyna w komfortowych warunkach
- skrócenie czasu przejazdu
- nowoczesny, bezpieczny tabor
Kolej w Wielkopolsce jest inwestycją w przyszłość, która wpłynie na jakość życia mieszkańców regionu. Kolejne lata będą dowodem na to, że wszystkie wysiłki włożone w modernizację tras kolejowych nie poszły na marne.
Samorząd województwa wielkopolskiego w dalszym ciągu przykłada dużą wagę do inwestowania w kolej, aby zapewnić mieszkańcom bezpieczny i szybki transport publiczny.
Nowy rozkład jazdy
Według nowego rozkładu jazdy w działającej trasie powstanie 14,5 pary pociągów w dni robocze, 11 par w soboty i 9,5 pary w niedziele. Co istotne, w stosunku do wcześniejszego rozkładu, to znaczny wzrost o 1,5 pary pociągów w dobę. Przed pandemią Covid-19 na odcinku Grodzisk Wlkp. – Wolsztyn, przewożono, z uwzględnieniem weekendów, średnio 2,6 tys. pasażerów.
Przebudowa trasy
W ramach przebudowy trasy, wykonano szereg inwestycji, które poprawią komfort jazdy i obsługi podróżnych. Obejmują one m.in.:
- wymianę nawierzchni na odcinku Wolsztyn-Rakoniewice oraz Rakoniewice-Drzymałowo;
- podniesienia maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h, a dla towarowych do 80 km/h;
- wymianę nawierzchni torów, rozjazdów na stacjach Wolsztyn i Grodzisk Wlkp.;
- przebudowę peronów, dróg dojścia oraz przejść podziemnych;
- dostosowanie infrastruktury do wymogów osób z niepełnosprawnościami.
Dzięki przebudowie trasy, pasażerowie będą mogli podróżować szybciej, bezpieczniej i wygodniej. Oprócz tego, spodziewany jest wzrost liczby pasażerów. Projekt przebudowy wykonano w czasie pandemii, co wzmacnia jego wyjątkowość.
Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl