Home Biznes i finanse Optymalizacja bezpieczeństwa Bolt: 70% mniejsza liczba incydentów od stycznia

Optymalizacja bezpieczeństwa Bolt: 70% mniejsza liczba incydentów od stycznia

Poznań dołączył do grona miast, w których powstał Punkt Obsługi Kierowców Bolt. Dzięki temu każdy kierowca korzystający z aplikacji może mieć pewność, że przejazd będzie bezpieczny i komfortowy. Firma Bolt nie szczędziła kosztów, wydając aż 10 milionów zł na ten projekt.

Od razu po uruchomieniu w grudniu 2022 roku, Warszawski Punkt Obsługi Kierowców Bolt szybko stał się wizytówką profesjonalnej weryfikacji. W ciągu ostatnich kilku miesięcy zyskał on sobie uznanie zarówno wśród kierowców, jak i wśród mieszkańców metropolii, z których łącznie kilka tysięcy osób poddało się weryfikacji, aby rozpocząć oferowanie przejazdów za pomocą aplikacji Bolt. Wykorzystując sukces warszawskiego punktu, Bolt szybko rozszerzył swoją działalność do kolejnych miast w Polsce, w tym do Krakowa, Gdańska i najnowszego partnera, Poznania.

„W stolicy Wielkopolski wykwalifikowani pracownicy Bolt będą weryfikować tożsamość kierowców, sprawdzając ważność dowodu tożsamości, prawa jazdy oraz zaświadczenie o niekaralności. Ponadto, przed rozpoczęciem przejazdów z aplikacją Bolt, konieczne będzie również potwierdzenie przejścia badań medycznych i psychologicznych oraz dostarczenie wydawanego przez urząd miasta identyfikatora kierowcy taxi. Kierowcy muszą posiadać także odpowiednie oznakowanie na samochodzie, którym wykonywana jest usługa przejazdów za pośrednictwem aplikacji Bolt” – tłumaczy Joanna Groszfeld, menadżerka ds. operacyjnych w Bolt Polska.

Bolt oferuje swoim klientom zamawianie przejazdów w samochodzie spełniającym najwyższe standardy. Przez kierowcę posiadającego wszystkie wymagane badania oraz uprawnienia, pasażerowie mogą mieć pewność, że dotrą do wyznaczonego celu w bezpieczny sposób. Do tego dochodzą jeszcze konkurencyjne ceny oraz przejrzyste warunki usług, co wzmacnia pozycję Bolta jako lidera na polskim rynku przejazdów osobowych.

„Działamy dziś w 28 miastach różnej wielkości — od Warszawy po Słupsk, przewożąc codziennie tysiące pasażerów w ich drodze do pracy, domu, lotniska, na zakupy. Na całym świecie posiadamy już 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach Europy oraz Afryki. Misją naszej aplikacji jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną” – wyjaśnia Martyna Kurkowska, rzeczniczka prasowa Bolt w Polsce.

Do końca 2022 roku Bolt zamierza wydać łącznie 10 milionów złotych na poprawę komfortu i bezpieczeństwa osób korzystających z tej usługi w Polsce. W ramach tej inwestycji otwarty zostanie punkt obsługi w Poznaniu, gdzie codziennie przejdzie weryfikację nawet 150 kierowców.

„Bolt wyznacza standardy dla branży, podejmując zdecydowane kroki, które mają przełożyć się na zapewnienie bezpieczeństwa w przejazdach z naszą aplikacją. W styczniu z platformy Bolt usunęliśmy 8 tys. kierowców, którzy nie spełnili zaostrzonych warunków weryfikacji. Skuteczność naszych działań potwierdzają dane, gdyż liczba zgłoszeń spadła aż o 70 proc.” – przypomina Joanna Groszfeld.

Bolt wykorzystuje sztuczną inteligencję do weryfikacji tożsamości kierowców w czasie rzeczywistym. Przedstawicielka firmy wspomina, że firma dokłada wszelkich starań, aby wymagane dokumenty były w pełni sprawdzone, a pojazd gotowy do świadczenia usług. Ponadto, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa, Bolt może wyrywkowo poprosić kierowcę o wykonanie zdjęcia selfie i przesłanie go do weryfikacji.

„Ponadto, wszystkie przejazdy w aplikacji Bolt są śledzone za pomocą sygnału GPS, a ich trasa jest zapisywana. Monitorowany jest również czas trwania przejazdów, co pozwala na wykrycie nieoczekiwanie długich przystanków podczas przejazdu. Również, jako pierwsza platforma w Polsce, Bolt wprowadził cykl szkoleń dla kierowców, którego treść została opracowana wspólnie z organizacją partnerską – fundacją Feminoteka, która na co dzień przeciwdziała przemocy” – zaznacza Martyna Kurkowska.

Bolt jest pierwszą firmą na polskim rynku, która w swojej ofercie posiada kategorię „Kobiety dla kobiet”. Użytkowniczki aplikacji mogą skorzystać z tej opcji, aby zamówić przejazd z kobietą za kierownicą taksówki. Dodatkowo Bolt oferuje swoim pasażerom wiele rozwiązań, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa i wygody podróży. Mowa tu między innymi o przycisku łączącym z numerem alarmowym 112 oraz możliwości awaryjnego zakończenia przejazdu.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Lokalny serwis informacyjny z Poznania i okolic. Wydarzenia, aktualności i newsy.

 

 

Wydawca:
ZP20 Piotr Markowski
office@zp20.pl
+48 733 644 002

Partnerskie

Najnowsze

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Informacje o cookies
AKCEPTUJĘ