Home Polityka i społeczeństwo 2023: Ostatnie trendy w podróżowaniu z American Express

2023: Ostatnie trendy w podróżowaniu z American Express

Raport American Express Travel wskazuje, że 2023 będzie rokiem szczególnym, kiedy to przedstawiciele pokolenia Z i milenialsów zamierzają przeznaczyć na podróże więcej pieniędzy niż w 2022. Jednocześnie podróżni dążą do odkrywania nowych miejsc, bazując na ofercie kulinarnej i wsparciu społeczności lokalnych. Wiele osób czerpie także inspirację z seriali i filmów, które nie tylko oferują ciekawe doświadczenia, ale również pozwalają poznać nowe kultury i zbudować trwałe relacje.

American Express Travel® opublikowało raport o światowych trendach w podróżach na 2023 rok, który wskazuje na cztery globalne trendy, które motywują ludzi do podróżowania. Raport zawiera szczegółowe informacje na temat tych trendów, a także cennych wskazówek dotyczących planowania podróży.

Set-Jetting stał się ostatnio bardzo popularny. Inspiracją są głównie popularne filmy, seriale telewizyjne i media społecznościowe, które zachęcają do odwiedzenia miejsc, takich jak Włochy, Paryż, park narodowy Yellowstone lub Londyn.

Kuchnia lokalna może być wyjątkowym wyznacznikiem wyboru miejsca, do którego warto się wybrać – od luksusowych restauracji do małych ukrytych lokali, a nawet kursów gotowania pozwalających poznać wyjątkowe, regionalne smaki.

Dbanie o dobre samopoczucie jest coraz ważniejsze w wyborze wakacji dla wielu podróżnych, którzy chcą zadbać o swoje fizyczne i psychiczne zdrowie. Wypoczynek połączony z odpowiednią regeneracją jest idealnym sposobem na odprężenie i nabranie sił do dalszych przygód.

Podróżując po świecie, wielu ludzi poszukuje nowych wrażeń, które pozwolą im uciec od rutyny. Odwiedzenie mniej popularnych miejsc jest doskonałym sposobem na poznanie tajemniczych zakątków, które w przeciwieństwie do ośrodków turystycznych nadal są niedoceniane. Ponadto, wspieranie lokalnych społeczności poprzez zakup lokalnych produktów i usług może mieć pozytywny wpływ na społeczność i wesprzeć jej gospodarkę.

Odkrywanie mało znanych miejsc to doskonała okazja do poznania kultury i tradycji innych narodów. Poprzez wybór lokalnego życia i doświadczenia, można poznać autentyczną stronę danego miejsca. Dla podróżników jest to niesamowita okazja do wzbogacenia ich wiedzy o historii i odkrywania ukrytych perełek.

Raport, przygotowany na podstawie danych z ankiety przeprowadzonej wśród podróżnych ze Stanów Zjednoczonych, Australii, Kanady, Meksyku, Japonii, Indii i Wielkiej Brytanii, wykazał, że ponad połowa badanych (52%) zamierza w tym roku zwiększyć częstotliwość podróży w porównaniu do roku ubiegłego, a 50% z nich planuje wydać więcej na podróże w 2023 r. niż w 2022 r. Z kolei 84% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów przyznało, że wolą raczej pojechać na wakacje marzeń niż kupić luksusowy produkt, a 79% z nich uznało, że podróże stanowią ważny priorytet w ich wydatkach.

Wakacje mogą być czymś naprawdę wyjątkowym, jeśli dobrze je zaplanujemy. Audrey Hendley, prezes American Express Travel, zauważyła, że wielu podróżnych przywiązuje dużą wagę do zindywidualizowanych tras, które są dostosowane do ich pasji. Od rezerwacji poszczególnych posiłków po nagranie idealnego filmiku do udostępnienia na Tik Toku – American Express Travel oferuje wyjątkowe usługi, które pomogą każdemu podróżnikowi zaplanować najlepszą podróż.

1. Raport American Express Travel wykazał, że w 2023 roku zaobserwowano znaczy wzrost zainteresowania podróżami zwanymi „set-jettingiem”.

2. Uczestnicy badania potwierdzili, że media społecznościowe są najważniejszym źródłem inspiracji do odbycia podróży do danego miejsca.

3. Milenialsi oraz pokolenie Z są najbardziej podatni na wpływ popkultury i filmów w ich wyborze miejsc do odwiedzenia.

4. Raport wykazał, że aż 70% milenialsów i pokolenia Z zdecydowało się odwiedzić miejsce, które zobaczyło w serialu, kanale informacyjnym lub filmie.

Nowa generacja podróżników przywiązuje dużą wagę do jedzenia i doświadczania lokalnych smaków, co sprawia, że gastronomia staje się coraz ważniejszym elementem podróży.

Instagram stanowi najważniejsze źródło inspiracji dla 46% milenialsów i przedstawicieli pokolenia Z, którzy biorą udział w badaniu.

Aktywność w mediach społecznościowych pozwala 66% milenialsów i przedstawicieli pokolenia Z, którzy wzięli udział w badaniu, lepiej poznać miejsce, do którego chcą podróżować.

Doświadczanie lokalnych smaków i potraw stanowi dla 81% milenialsów najbardziej wyczekiwany atrybut podróży.

Podróżowanie w poszukiwaniu lokalnej kuchni stało się dla nowej generacji turystów coraz bardziej istotnym elementem podróży.

Media społecznościowe stanowią dla wielu milenialsów i przedstawicieli pokolenia Z największe źródło inspiracji i informacji na temat degustacji lokalnych potraw.

Za pośrednictwem Instagrama milenialsi i przedstawiciele pokolenia Z mogą znaleźć lokalne miejsca, które warto odwiedzić podczas podróży.

Odwiedzanie lokalnych restauracji czy miejsc, które polecają mieszkańcy, to najlepszy sposób na zasmakowanie miejscowych potraw i w pełni wczuć się w kulturę danego miejsca.

Instagram stanowi dla 46% milenialsów i przedstawicieli pokolenia Z najlepsze źródło, dzięki któremu mogą odkrywać nowe miejsca docelowe podróży.

Odwiedzanie restauracji i lokalnych ulubionych lokali ma ogromny wpływ na wybór miejsca docelowego podróży według 81% respondentów.

Media społecznościowe to niezastąpione źródło informacji na temat smaków i potraw w danym miejscu, o czym zgodziło się 66% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów.

Nowa generacja turystów kieruje swoje wybory podróży w dużej mierze na podstawie informacji z Instagrama dotyczących lokalnych potraw i kuchni.

Wybór miejsca docelowego podróży może być inspirowany przez Instagram, co potwierdza 46% uczestników badania.

Degustacja lokalnych potraw to najbardziej oczekiwany element podróży według 81% milenialsów i przedstawicieli pokolenia Z.

Informacje dotyczące smaków i potraw w danym miejscu dostarczane są przez media społecznościowe, co potwierdziło 66% respondentów.

Wyniki badań wskazują, że 47% osób z grupy wiekowej pokolenia Z i milenialsów planuje swoje wyjazdy wokół wizyt w konkretnych restauracjach.

Od 2023 r. coraz więcej osób bierze udział w podróżach regeneracyjnych, aby zadbać o własne zdrowie i dobre samopoczucie.

Ogólnoświatowe badanie przeprowadzone przez American Express Travel wykazało, że 73% respondentów planuje w tym roku wyjazdy mające na celu regenerację zdrowia psychicznego, fizycznego i emocjonalnego. Ponadto 60% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów uznało, że dokładają wszelkich starań, aby rezerwować hotele oferujące usługi spa i wellness.

Badanie wykazało również, że 85% respondentów pragnie odwiedzić miejsce umożliwiające prawdziwe poznanie lokalnej kultury, a 78% wyraziło zainteresowanie wyjazdem pozwalającym na wsparcie lokalnych społeczności.

American Express Travel zapewnia swoim klientom wyjątkowy dostęp do podróży, w tym dostęp do ponad 1400 saloników na lotniskach, rezerwacje stolików w restauracjach i przewodniki po lokalach gastronomicznych, a także dostęp do wyselekcjonowanych hoteli na całym świecie.

Dlatego coraz więcej osób bierze udział w podróżach regeneracyjnych w celu poprawy samopoczucia i zdrowia oraz wsparcia lokalnych społeczności.

Czytając raport American Express Travel na temat światowych trendów w podróżach w 2023 r., zyskasz wiedzę potrzebną do zaplanowania wycieczki marzeń. Aby się zapoznać z pełną treścią raportu, kliknij tutaj.

INFORMACJE O AMERICAN EXPRESS

American Express to firma działająca na całym świecie, która oferuje szeroki wybór produktów, usług i doświadczeń, aby wspierać ludzi i firmy w ich codziennych działaniach. Oferta American Express obejmuje zintegrowane płatności, ułatwiając klientom osiąganie sukcesu. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej americanexpress.com oraz w mediach społecznościowych, takich jak facebook.com/americanexpress, instagram.com/americanexpress, linkedin.com/company/american-express, twitter.com/americanexpress i youtube.com/americanexpress.

American Express oferuje swoim klientom szeroki zakres produktów i usług, w tym karty płatnicze i kredytowe, karty i usługi biznesowe, usługi podróżne, karty podarunkowe, karty przedpłacone, usługi handlowe, Accertify, Kabbage, Resy, kartę korporacyjną i podróże służbowe. Naszym celem jest również tworzenie środowiska przyjaznego dla różnorodności i włączenia społecznego oraz zapewnienie odpowiedzialnego zarządzania i wydawania raportów ESG. Aby uzyskać więcej informacji, zapraszamy do odwiedzenia naszych głównych linków online: karty płatnicze i kredytowe, karty i usługi biznesowe, usługi podróżne, karty podarunkowe, karty przedpłacone, usługi handlowe, Accertify, Kabbage, Resy, kartę korporacyjną, podróże służbowe, różnorodność i włączenie społeczne, odpowiedzialność korporacyjną oraz raporty ESG.

[2] Badanie przeprowadzone przez American Express Travel wykorzystuje dane uzyskane z ankiety internetowej przeprowadzonej przez Morning Consult w dniach 3-11 lutego 2023 r. na próbie 3000 podróżnych z Australii, Kanady, Indii, Japonii, Meksyku, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Badana próba składała się z osób, których dochód gospodarstwa domowego wynosił co najmniej 70 tys. USD, a także tych, którzy zwykle latają samolotem co najmniej raz w roku. Wyniki ankiety charakteryzowały się marginesem błędu wynoszącym +/- 3 punkty procentowe.

Badanie zostało przeprowadzone wśród ludzi z pokolenia Z i milenialsów urodzonych między 1981 a 2012 rokiem, aby zrozumieć ich preferencje w zakresie podróży.

Dane zostały zebrane za pośrednictwem ankiety internetowej wśród osób w wieku od 18 do 35 lat.

Wszyscy uczestnicy eksperymentu przyjęli dobrowolnie udział w badaniu i wyrazili zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.

Aby uzyskać cenne informacje na temat preferencji turystycznych pokolenia Z i milenialsów, przeprowadzono badanie wśród osób urodzonych między 1981 a 2012 rokiem. Ankieta internetowa została wysłana do osób w wieku od 18 do 35 lat. Wszyscy uczestnicy zgodzili się dobrowolnie na przetwarzanie swoich danych osobowych.

American Express Travel Related Services Company, Inc. oferuje usługi podróżnicze przez pośredników handlowych i nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania tych dostawców. Niektóre z ofert obejmują premie motywacyjne zatrudnionym w firmie konsultantom z dziedziny podróży. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.americanexpress.com/travelterms.

Aby uzyskać kompleksowy obraz preferencji turystycznych pokolenia Z i milenialsów, badanie zostało przeprowadzone wśród osób z tego przedziału wiekowego. Ankieta online została wysłana do osób w wieku od 18 do 35 lat, a wyniki zostały zebrane za pośrednictwem dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Numer identyfikacyjny CST firmy American Express Company w Kalifornii wynosi 1022318, natomiast w Waszyngtonie numer UBI to 600-469-694.

Firma American Express Company z siedzibą w Nowym Jorku jest źródłem powyższego zawiadomienia.

Niniejsze zawiadomienie sporządzono w języku angielskim, który jest jego jedyną wersją mającą skutki prawne. Teksty tłumaczone są dostarczane wyłącznie w celu ułatwienia zrozumienia treści i powinny być interpretowane w odniesieniu do treści anglojęzycznej.

Tłumaczenia mają charakter informacyjny i nie mogą być traktowane jako oficjalne wersje zawiadomienia.


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl

Lokalny serwis informacyjny z Poznania i okolic. Wydarzenia, aktualności i newsy.

 

 

Wydawca:
ZP20 Piotr Markowski
office@zp20.pl
+48 733 644 002

Partnerskie

Najnowsze

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Informacje o cookies
AKCEPTUJĘ